Tuesday 13 May 2014

Jalan-Jalan di Rembau

Disebabkan hari ini cuti, kami pun mengambil peluang pada pagi ini untuk bersarapan di luar. Kami sengaja mencari tempat makan yang agak istimewa sedikit untuk bersarapan. Setelah mencari idea, kami pun pergi bersarapan di R&R Nilai (Arah Selatan). Oh ya, apa yang menarik ialah Nasi Lemak Monjo di situ.

Selepas bersarapan, alang-alang berada di Lebuhraya Utara Selatan kami singgah di Senawang. Pusing-pusing di Senawang, kami melalui Linggi, Pedas dan kemudian kami singgah di Rembau.

Apa yang menarik di Rembau ini tidaklah saya ketahui lagi. Ini kali pertama saya ke situ. Mungkin slogan ikutan Rembau yang popular pada masa ini iaitu `Rembau Most Wanted´ menjadikan Rembau semakin dikenali.

Di Rembau dapat dilihat pekan-pekan lama. Suasana tidak begitu aktif mungkin kerana hari ini merupakan Cuti Hari Wesak. Setelah agak letih, kami pun singgah di suatu tempat rekreasi di situ.

Taman Rekreasi Rembau merupakan nama bagi tempat rekreasi ini. Apa yang menarik di situ ialah dengan adanya sebuah jambatan gantung yang boleh digunakan untuk menyeberangi tasik.

Selain daripada itu, terdapat taman permainan untuk kanak-kanak dan juga pondok rehat untuk pengunjung.

Nampaknya, itu sahaja pengalaman kami di Rembau buat kali ini.








No comments:

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.